2013. június 1., szombat

Spárgás quinoa


Próbálkozok egészségesebben főzni, próbálgatom a hozzávalókat, eddig a kuszkusz bejött, a bulgurt viszont nem szerették, nekem az is ízlett. Most a quinoan a sor..
A quinoat főzés előtt le kell öblíteni, hogy leázzon róla a külső rétege, mert különben kesernyés lesz.
2X mennyiségű sós vízben főztem puhára. Megmondom őszintén nekem natúron nem jött be, de így rizottósan már igen. Mindent meg kell kóstolni, mindig mondom a gyerekeimnek.


Hozzávalók:
500gr spárga
1 vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
1 ek olaj
3 szelet feketeerdő sonka (opcionális)
2 csésze főtt quinoa (nálam maradék)


Elkészítés:
A vöröshagymát szeletekre vágtam, a spárgát krumplihámozóval megtisztítottam, majd falatnyi darabokra vágtam. A hagymát olajon megpároltam, majd a spárgával tovább pirítottam, rátettem a kinyomott fokhagymát, sóztam, borsóztam. Kb. 5 percig pirítottam, pároltam őket, amikor hozzá adtam a quinoat, felöntöttem 1 csésze erőlevessel, készre pároltam.  15 perc alatt elkészült.
Olyan lett az állaga mint a rizottóé.
Kóstoljátok meg, megéri és még egészséges is.




Quinoaról bővebben: http://www.life.hu/hazitunder/gasztro/20120423-lugosito-kaloriaszegeny-glutenmentes-csodaszer-a-quinoa-jotekony-hatasai.html





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...