2021. június 15., kedd

Húsvéti marhaleves

Húsvétra valami különlegesre gondoltam.
Ezzel az igazán porhanyós levessel leptem meg a családomat.
Igazán egyedi ízvilágú levest kaptam, nem a hagyományos húsleves, de nem is a gulyásra hajaz.
Megbolondítja a tárkonyos habarás.


Hozzávalók:
1 kg marhalapocka
1 fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
2 sárgarépa
2 fehérrépa
1/4 zellergumó
só, bors,
2 ek zsiradék
1 tk pirospaprika
1/4 tk füstös pirospaprika
1 ek liszt
2 dl tejföl
1 ek tárkony

Elkészítés:
A lapockát kisebb kockákra vágtam, félre tettem.
A vöröshagymát apróra vágtam, a zsiradékon megdinszteltem, rászórtam a pirospaprikákat, hozzáadtam a húst, kevergetve pirítottam egy keveset. Sóztam, borsóztam,hozzáadtam az összezúzott fokhagymákat, félig felöntöttem vízzel, pároltam. Amikor már éreztem, hogy nem sok kell neki hozzáadtam a felkockázott zöldségeket, felöntöttem kb. 2 liter vízzel, készre főztem.
A lisztet elkevertem a tejfölben, felengedtem kevés levessel (hőkiegyenlítés) beleszórtam a tárkonyt, majd a leveshez kevertem. Forraltam rajta egyet, lezártam.
Kevés citrommal lehet még pikánsabbá tenni.
Húúú, isteni fini lett!

3 megjegyzés:

  1. Rég jártam erre, pedig milyen jót főztem tőled! Vagy te tőlem a játékra. Már nincsenek játékok. Milyen kár! Azért ezt a finom levest lehet, hogy elkészítem tőled.

    VálaszTörlés
  2. Most látom, hogy 5 évig nem írtál. Így nem csoda, hogy nem találkoztunk. Isten hozott újra a pályán.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Ani! Köszönöm szépen. Sajnos nincs annyi időm mint régen. :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...