2016. október 31., hétfő

Kókuszos szelet

31. blogkóstolás!!!!
Serpenyővirtuóz vállalkozott a játék lebonyolítására, kaphattunk tőle videós sorsolást is.
Egy számomra ismeretlen blogot fedezhettem fel..
PotSwingernél járva finomabbnál-finomabb sütiket találtam, na, jó nem csak sütiket…
Végül is egy kókuszos szeletnél maradtam.


Tészta hozzávalói:
200 g liszt
1 tk sütőpor
100 g barnacukor
3 tojás
100 g vaj
2 ek kakaópor
3 ek tej

A tésztához a puha vajat habosra kevertem a cukorral, egyenként hozzáadtam a tojásokat, aztán a tejet és összekevertem.
A liszthez hozzávegyítettem a sütőport, a kakaóport + egy csipet sót. Két részletben hozzákevertem a lisztes keveréket a tojásos masszához.
Sütőpapíros tepsibe simítottam, majd 180°-osra előmelegített sütőben 25 perc alatt megsütöttem.
Rácsra borítottam, hűlni hagytam… Ezalatt elkészítettem a krémet…


Krém hozzávalói:
2 dl kókusztej + 2 dl tej
2 ek búzadara
100 g vaj
150 g kókuszreszelék
100 g barnacukor

100 g étcsokoládé
1 ek olaj

Egy kislábosban összemelegítettem a tejet, cukrot, búzadarát, majd hozzákevertem a kókuszt.
Amikor pöfékelni kezdett, lehúztam és hozzákevertem a vajat. Hűlni hagytam egy kicsit.
Tetejére az étcsokit felolvasztottam vízgőz felett az olajjal.

A tésztára simítottam a krémet, rákentem a csokoládét, majd egy kevés kókusszal megszórtam.
Reggelig hagytam pihenni a hűtőben.

Reggeli utáni desszertnek isteni volt J



3 megjegyzés:

  1. Blogkóstoló összefoglalójában láttam süteményedet nagyon elcsábultam hogy kipróbáljam.Bár nekem kókusztej nincs itthon de majd megoldom, nagyon guszta !

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...