2013. június 19., szerda

Rizssmarni szilvaöntettel

Ebben a hőségben vmi gyorsat szerettem volna kitalálni, no meg olyat amit meg is esznek ezek a rosszcsontok,m ert nekik is melegük van és semmi se jó.
Hát nem mondom, hogy nem volt melegem a tűzhely mellett, de túléltem.
A rizs istenien puha lett, az édességét pedig a szilva adta. Mehetne bele még rumba áztatott mazsola is, de a fiaim megvétózták ezt az ötletemet, 1 darab se mehetett bele. :)


Hozzávalók:
150 gr rizs
6 dl tej
3 ek cukor
4 tojás
1 ek vanília kivonat
200 gr vaj
szilvaöntethez:
1 üveg szilvabefőtt
2 ek étkezési keményítő

Elkészítés:
A tejet felforraltam, majd beleszórtam a leöblített rizst és a cukrot. Lassú tűzön pároltam kb. 15-20 percig, majd letakarva hagytam még 10 percig.
A szilvát lecsöpögtettem, a felét feltettem a levével és a keményítővel együtt főzni. Nem kell neki sok idő, hamar besűrűsödik, botmixerrel pürésítettem, majd hozzá kevertem a maradék apróra darabolt szilvát.
A tojássárgákat, vaníliát és a szószból 2 ek mennyiséget hozzá adtam a rizshez, majd óvatosan hozzá kevertem a felvert tojásfehérjét.
A vaj felét felforrósítottam a serpenyőben és ebbe tettem a tészta 1/4 részét, hirtelen sül vigyázni kell, nehogy lekapja. Inkább darabokban érdemes fordítgatni, nem kavarni, mert szétesik. Aranysárgára sütöttem. Minden adag előtt egy kis vajjal kezdtem a sütést.

Meleg szilvaöntettel tálaltam, porcukorral megszórhatjuk..


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...