2013. június 28., péntek

Málnás meggy dzsem + Meggy befőtt


A befőzési maratonomba maradt meg egy kevés meggyem, nagy fiammal kimagoztattam. Ahhoz viszont kevés, hogy bármi kezdjek vele, már érik a málnánk is kiegészítettem, biztos finom lesz az összhatás. A málna édessége fokozza a meggy fanyarságát, szerintem jóóó lesz.

Hozzávalók:
650gr kimagozott meggy
650gr málna
½ csomag befőző cukor (300gr kb.)
2 merőkanál meggy befőzőlé (ennyi volt a maradékom)



Elkészítés:
A meggyet kimagoztattam a fiammal :), majd összekevertem a málnával, kissé szétnyomkodtam a kezeimmel. Feltettem főzni a lével együtt, rászórtam a befőző cukrot, felforraltam, majd kb. 5 percig forraltam, (érdemes dermedési próbát végezni) lehaboztam, majd üvegekbe töltöttem. Felfordítottam az üvegeket, pár perc múlva ment a dunsztba, másnap meg a kamra polcára. 5 kis üveggel lett belőle.


Meggy befőtt


Hozzávalók:
4 kg meggy
4 kg cukor
1tk Na benzoát
2 vanília rúd


Elkészítés:
A meggyet alaposan megmostam, átválogattam, majd üvegekbe töltöttem.
Az üveg aljába egy 2 centis vanília rudat tettem.
Az üvegeket perce a mosogatógépben kifertőtlenítettem.
4 liter vizet feltettem forrni, feloldottam benne a cukrot, pár percig forraltam, kivettem keveset, abban feloldottam a Nabenzoátot, majd visszaöntöttem. Az üvegeket majdnem teljesen tele töltöttem, majd mehetett a dunsztba. 2 nap múlva meg a kamra polcára. 9 üveg befőttem lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...