2013. június 26., szerda

Amaréna meggy

Befőzésem következő állomása a meggy lett. Sikerült kapnom 1 láda igazán finom nem túl vad ízű meggyet. Mit is készíthetnék belőle, hát először is simán csak befőttet, de kellene valami dzsem is, no meg 1-2 különlegesség is.
Nem is tudom, melyiket osszam meg veletek először, talán amit a legütősebbnek tartok? Legyen!
Gallav Andrea ajánlotta a Gasztroblogok csoportban az amaréna meggyet.
Nagyon egyszerű és brutál jó íze lett.


Hozzávalók:
1.6 kg kimagozott meggy (lehet magozatlanul is készíteni)
1.6 kg cukor
20ml mandulaaroma (1/2 üveg)
1 tk vanília kivonat


Elkészítés:
A kimagozott meggyre öntöttem a cukrot, mandula aromát és a vanília kivonatot, összekevertem és letakarva hűvös helyen pihentettem (mivel meleg volt, hűtőbe tettem). 3 napig pihent, amíg a cukor felolvadt, időnként megrázogattam, nem kevertem, nehogy törjenek.  Üvegekbe töltöttem, maradék levével felöntöttem. 3.5 üveg lett belőle + 1 kis üveg lé.

Már alig várom, hogy használhassam valami finom süteménybe, esetleg (ha bele merek végre fogni) bonbonba?!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...