2013. június 4., kedd

Zürichi kenyerem


Már megint kenyér, de gondoltam megosztom ezt veletek. Már régóta lassan 1.5 éve sütöm itthon a kenyereket, eddig Limara Jól bevált kenyerét készítettem. Próbálkoztam mással is, de az volt az igazi.
A Zürichi kenyérrel már nála is találkoztam, elkészítettem, de nem voltam vele megelégedve.
Eddig, ugyanis Katica konyháján kissé átalakítva szerepel, gondoltam nézzük meg, hát ekkor hatalmas, kenyereim még nem voltak. Eteti magát. Csodálatosak, nézzétek :) Készítsétek!!!


Előző este kell bekeverni:
(van amikor elfelejtem, akkor reggel bekeverem és áll legalább 4 órát meleg helyen)

250 g kenyérliszt
    6 gramm (nem dkg) friss élesztő
165 ml víz

A hozzávalókból tésztát dagasztottam, (gyors kovász) és letakarva a konyhapulton hagytam reggelig kelni.

Másnap reggeli hozzávalók:

előző esti összes kovász
375 g kenyérliszt
210 ml víz
25 g vaj
10 g friss élesztő
2,5 tk só
1/2 kk. cukor
csipet aszkorbinsav
2 evőkanál burgonyapehely
1-2 ek magkeverék



A hozzávalókból tésztát dagasztottam, (kenyérsütőgépet  szoktam ehhez használni, de robotgép is kitűnő)Kilisztezett kelesztőtálba 25 percet kelesztettem, majd még egyszer átgyúrtam a tésztát, és újra 25 perc kelesztés következik.
Ezután lisztezett felületre borítottam, jól kinyomkodtam, aztán  veknit formáztam belőle. Limaránál van egy képsor azt lehet tanulmányozni, könnyen elsajátítható. 
Sütőpapírral kibélelt jénaiba (kacsasütő jénait használok 8 literes, ebben fér el szépen) tettem, letakarva kb. 50 percig a duplájára kelesztettem.
A sütőt előmelegítettem 230 fokra, a kenyeremet bevágtam pengével 3 helyen, jól befújtam vízzel a kenyeret és a jénai tetejét is, lefedem, majd így sütöm 55 percig.  Az idő változhat sütő függő.
Sütés után rácsra tettem és bespriccelem (vizezővel szoktam) vízzel, majd várom a csodás cserepek megjelenését.


4 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett! Én is már olyan rég készülök ilyen finom kenyeret sütni, csak nincs amibe.....se nagy jénai se római tál. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Fém kacsasütőd sincsen? Én eleinte abba sütöttem, csak nem láttam a változást..A jénait akciósan érdemes beszerezni, tescoban, auchanban. Annyira más, mint amit a boltban veszel.. :)

      Törlés
  2. Nagyon tetszik, biztos hogy meg fogom sütni. Ha sikerült majd írok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy elkészíted. Írd meg milyen lett! :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...