2013. július 24., szerda

Sült hekkfilé hasábburgonyával, sajtmártással




A világ legegyszerűbb étele, pláne, ha fagyasztott halból készül.
Már egy ideje sokat gondoltam a klasszikus hekkre, erre nem szembe jött velem az áruházban?!
Nem akartam kiönteni a hal alól a tejet, így hasznosítottam és lett belőle sajtmártás.
A gyermekeim úgy falták ebédre, öröm volt nézni. Na ilyenkor imádok sütni- főzni, amikor a közönségem is hálás. J

Hozzávalók:
500gr hekkfilé
4 + 3 ek liszt
1 ek pirospaprika
só, bors,
őrölt kömény
3 dl tej
3 gerezd fokhagyma
100gr reszelt sajt
2 ek vaj
szerecsendió

Elkészítés:
A hekket kissé kiolvasztottam, majd a fokhagymás tejben hagytam ázni a délelőtt folyamán.
Papírtörlőn leitattam róla a nedvességet, majd sóval, borssal, köménnyel fűszereztem. A pirospaprikát összekevertem a liszttel és ebbe forgattam, majd forró pálmaolajban kisütöttem.
Pár perc alatt ropogósra sült.
A vajat megolvasztottam 3 ek liszttel világos rántást készítettem, majd felöntöttem a megmaradt tejjel, amit előtte leszűrtem. Szerecsendióval, sóval ízesítettem, amikor már besűrűsödött beleszórtam a sajtot.
Sült krumplival tálaltam. Gyerekeim örömére.
Érdemes elkészíteni mind az 1 kg, mert így pont annyi lett, hogy a három kiskorúm + én jól laktunk, apának csak kóstolás maradt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...