2013. július 10., szerda

Spenótos tojásrántotta - Fő az egészség! -

Kaptam egy felkérést Katica konyhája blog háziasszonyától Rigó Katalintól, hogy vegyem ki a részem a „Fő az egészség!”  mozgalomból.

A játék szabályai pedig:
1. Ha megkaptad a felkérést, tölts fel egy olyan ételt a blogodra vagy honlapodra - a mozgalom logójával együtt -, amit egészséges vagy a megszokottnál egészségesebb módon készítettél el.
2. Az egyetlen kikötés a recepttel kapcsolatban az, hogy megfeleljen a "Fő az egészség!" mozgalom szempontjainak.
3. A recept mellett tanácsokat adhatsz egészséges elkészítési módokról, vagy írhatsz alapanyagokról is.
4. A felkérést 2-3 bloggernek add tovább, akiket erről értesítesz kommentben vagy e-mailben.
 A felkéréseim pedig a következő két bloggerhez juttatam el:
Remélem el is vállaljátok! Köszönöm


Megpróbálok egészségesebben élni, főzni, ez sajnos nem mindig sikerül. Amikor én azt hiszem ez most szuper jó lesz végre egy kis újítás, akkor a családom mutat nekem egy szép nagy fityiszt. DE azért mindig igyekszem.
Sokat törtem a fejem milyen receptet is tehetnék fel, ami bele fér az egészséges étel kategóriájába.
Aztán eszembe jutott, hogy nagyon sokan elhanyagolják a reggeli fontosságát. Pedig nagyon fontos lenne, hogy a szervezetünknek megadjuk a reggeli löketet, hogy bírja az egész délelőtti megpróbáltatásokat.

Mit is ehetnénk?
1.Kezdhetném egy sokak számára „mumusnak” ítélt étellel, a zabpehellyel. Azt be kell látnom, hogy az íze olyan semmilyen, viszont egy kis ízesítéssel, gyümölcs, hozzá adásával sokat javíthatunk rajta.
Pl: Egy marék zabpehelyt öntsük nyakon egy pohár joghurttal, fűszerezzük gyömbérrel, fahéjjal, kockákra vágott almafalatokkal lazítsuk.
Higgyétek el így már sokkal finomabb és délig biztos nem fogunk megkívánni semmi nasit, mert eltelíti a gyomrunkat.

2.Aztán ott vannak a turmixolt gyümölcsök (smoothie), amiket szintén ízesíthetünk fűszerekkel, vaníliával, fahéjjal…

3. Ide sorolnám a préselt zöldségleveket. Láttam egy videót egy férfiról, akinek nem sok időt jósoltak, beteg volt + csúnyán elhízott. 6 hónapig csak zöldség-gyümölcs leveket préselt. ÉSS láss csodát a gyógyulás útjára lépet, szépen le is fogyott, de ehhez nagyon sokat is tett.
Elég sok receptet kipróbáltam ezzel kapcsolatban, meg lehet szokni az ízét és szuper egészséges is.
pl. cékla – sárgarépa - alma- citrom- pici gyömbér
Van egy facebook csoportunk is ott kipróbált receptek szerepelnek, aki gondolja, csatlakozhat.

4.Szendvicsek. Ha nem bírjuk ki kenyér nélkül, akkor próbáljuk ezt is egészségessé tenni. Barnakenyér, teljeskiörlésű, graham formájában. Kevés zsiradék használatával, sok zöldség, esetleg sajt, túró. Zsírszegény felvágottal.

5.Tojásételek- ide tartozik a mai receptem is. Egy jó kis rántotta igazán beindítja a napunkat
A lényeg, hogy alatta ne tocsogjon az olaj, vaj, egy pici minden képen kell, hogy szépen süljön.
A rántottánkat feldobhatjuk különböző zöldségekkel, vöröshagyma, paprika, spenót, paradicsom…
Szeretem reggelire ezt fogyasztani, a kenyeret már lespóroltam mellőle, csak a~la nature J

Hozzávalók:
3 tojás
1 marék baby spenót
1 gerezd fokhagyma
1ek olaj
só, bors


Elkészítés:
Felforrósítottam az olajat, beletettem a spenótot, fokhagymát, 1-2 percig pároltam, éppen hogy összeessen, majd felöntöttem a felvert tojással, amit sóztam-borsóztam. Kavargatva átsütöttem, de kissé lágyra hagytam, én úgy szeressem. 
Amilyen rövid leírni ezt a receptet, hát elkészíteni sem tart sokáig..



2 megjegyzés:

  1. Szuper ez a recept és a képek! Én gyűjtöm a "Fő az egészség!" mozgalom receptjeit, fel is vettem a listára ezt is. :http://teller-cake.blogspot.hu/p/fo-az-egeszseg.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megnéztem az összefoglalódat, szuper :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...