2014. február 12., szerda

Kombe

Már olyan sok helyen találkoztam vele, hogy muszáj volt neki állnom. Azt hiszem Chef Vikitől indult ez az őrület.. Nekem 100%-osan bejött. Igazán finom réteges tésztát kaptam. A lánykám csak a tészta részét ette, de azt naaagyon. Gondoltam csempészek bele egy kis zöldséget is (nem fontos) szerintem jól tettem. :D


Hozzávalók:
3,5 dl tej
1 dl víz
1 tk. cukor
1 kk. só
600 g liszt
25 g élesztő

A lapok kenéséhez:
100 g vaj
5 ek. olaj

Töltelékhez:
60 g puha füstölt kolbász
180 g bacon
250 g füstölt sonka
200 g pizza mozzarella
100 g trappista sajt
350 g kelbimbó
2 lilahagyma
3 ek. tejföl
3 gerezd fokhagyma

+1 tojás
magkeverék



Elkészítés:
Kevés tejet meglangyosítottam, majd belekevertem a cukrot és felfuttattam az élesztőt.
A keverőbe tettem a többi hozzávalót + a felfuttatott élesztőt és egy lágy tésztát kevertem belőle.
Lefedve állni hagytam kb. 40 percig.
Közben felolvasztottam a vajat, elkevertem az olajjal.
A kelbimbót félbevágtam és félig megfőztem sós vízben.
A bacont, sonkát vékony csíkokra vágtam, a lilahagymát vékonyra szeleteltem, a kolbászt fél karikákra vágtam. Kevés olajon elkezdtem kisütni, majd hozzáadtam a hagymát, aztán a sonkát végül a kolbászokat.  A mozzarellát széttépkedtem apró darabokra, a trappistát lereszeltem.
A tésztát lisztezett munkalapon 3 részre osztottam, majd egyesével kinyújtottam őket.
Az alsó lapot átkentem az olajos vajjal, erre jött a második lap. A második lapra került a kihűlt kelbimbó, baconos egyveleg, majd a sajtok. Erre kentem a tejfölt mert kifelejtettem belőle.
Lezártam a harmadik lappal, amit szintén megkentem az olajos vajjal.
Aztán jött a hajtogatás: felső harmad tésztát felülről lefelé hajtottam, az alsó harmadot alulról felfelé, majd a balról és jobbról behajtottam, mint egy könyvet és a tészta közepét összecsippentettem.
Tepsire tettem, pizza vágóval bemetszettem, 1 órát kelesztettem, majd lekentem a tojással, megszórtam a magokkal. 180°-os előmelegített sütőben 35 percig sütöttem.

Tapasztalat: Nekem így nagyon ízlett, de a párom a tejfölt kihagyta volna belőle.

Legközelebb csak akkor metszem mielőtt beteszem a sütőbe, mert nekem így nem lett annyira széép.

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...