2014. február 8., szombat

Lúdláb szelet

A kedvesem névnapjára Lúdláb szeletet kért, hát nekiálltam keresni, elég hamar eljutottam Mohához.
Jó krémes süteményt kaptam, de az ünnepeltnek bejött, pont erre gondolt. Köszi, Moha! J
Mivel a rumos meggyem már elfogyott, így amaréla meggyel helyettesítettem, nem bántam meg így is nagyon finom lett.

Krémhez:
2,5 dl tejszín
200 g cukor
300 g vaj
100 g kakaópor
1,5 dl a amaréla meggy levéből (vagy rumos meggylé)

+1 nagy üveg amaréla meggy a levétől leszűrve

Elkészítés:
A krémmel kell kezdeni,  mert ennek hűlnie kell.
A tejszínt a cukorral felforraltam, 5 percig kis lángon főztem, hozzáadtam a felszeletelt vajat, további 5 percig forraltam. A végén beleöntöttem a meggy levét is, és kevergetve forraltam.
A tűzről levéve beleszitáltam a kakaóport, simára kevertem. Kitettem a hidegre legalább 1 órára. (hűtőben is tökéletes, ha kihűlt)


Tésztához:
4 tojás
150 g cukor
120 g liszt
30 g kakaópor
2 kávéskanál sütőpor
4 evőkanál olaj
4 evőkanál víz

Elkészítés:
Az tojásokat jó habosra kevertem a cukorral, majd belecsurgattam a vizet és az olajat.  A lisztet, a kakaóport és a sütőport elvegyítettem, majd beleszitáltam a krémbe és eldolgoztam. A piskótatésztát belesimítottam a kivajazott tepsibe, az előmelegített sütőben 180°-on 15 percig sütöttem.
A kihűlt krémet robotgéppel nagyon habosra kevertem. A felével megkentem a tésztát, megszórtam a meggyel, rákentem a maradék krémet.
Hűtőbe 1-2 órát pihentetem, hogy a krém megdermedjen.

Tetejére:
250 g étcsokoládé
2 evőkanál olaj

+ meggybefőtt díszítéshez

Elkészítés:
Mikróban, állandóan átkeverve megolvasztottam a csokoládét, majd belekevertem az olajat.  A krém tetejére simítottam.
Meggyel díszítettem, majd háromszögeket vágtam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...