2013. január 3., csütörtök

Szilveszteri Hidegtál


Magyar házban a vendéget szeretettel várják,

pirosra sült friss cipóval szívesen kínálják.

Ha nincs cipó, ha nincs kalács,mit tehet az ember,

köszönti a vendégeket meleg szeretettel.


Boldog Új Évet Kívánok!!!!


Szilveszterkor házibuliba mentünk. Vinni kellett valami finomságot én sonkatekercsre és töltött tojásra gondoltam, meg persze egy kis sütire és ugye nem maradhat ki a kenyér sem.
Felpakolva érkeztünk.

Hidegtál:

50 dkg. gépsonka (ez kb. 20 szelet lett)
15 tojás
15 dkg. vaj
3-4 kanál liszt
kb. 3 dl tej
15 dkg. zsírban sült kacsamáj (ez lehet sima májkrém is)
ízlés szerint:
 só, fehérbors, szerecsendió, torma, mustár,


Ezúttal nem készítettem hozzá francia salátát, mert a saláta már várt ránk a helyszínen. 
Megfőztem a tojásokat, kettévágtam, kiszedtem a tojássárgáját, ment a mixerbe.
Besamelmártást készítettem: Vajat felolvasztottam, ment bele a liszt, pirítottam kissé, majd a tejjel felöntöttem, amikor besűrűsödött hozzá adtam a reszelt szerecsendiót, fehérborsot és a sót.
Kissé kihűtöttem a mártást és kettéosztottam. Az egyik feléhez kevertem jó néhány kanál tormát. (ez ízlés dolga, én szeretem benne érezni..)
A másik fele ment a mixerbe a sárgához, ehhez tettem még sót, fehérborsot, mustárt, kacsamájat. Össze turmixoltam, csillagcsöves nyomózsákból töltöttem a tojásokba, így mutatósabb.
A sonkatekercseket szintén nyomózsákból töltöttem.
Tálon a szeleteket ízlésesen elrendeztem és díszítettem paradicsommal, póréhagymával, retekkel maradék krémmel és gulyáskrém cseppekkel. 


Sütik :)

Limara féle csigasajtost készítettem, hogy legyen egy kis sós íz is.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
25 dkg vaj
1 tk. sütőpor
1 ek. só
kb. 2 dl tejföl
1 tojás

Krém:

20 dkg vaj
20 dkg reszeltsajt (fele lehet füstölt)
1 tk. só (ha pirosarany is van a krémben csak a fele só kell)
1 tk. pirosarany (elhagyható)




A tészta hozzávalóiból  nyújtható tésztát gyúrtam, majd 4 egyforma darabba vágtam. Mindet kinyújtottam téglalap formára, majd megkentem a sajtos margarinnal. Feltekertem fóliába csavartam és egy éjszakára hűtőben pihentettem. Ezalatt megdermed annyira, hogy szép vékonyra, kb. 2 mm vastagra lehessen felszeletelni. Sütőpapírral bélelt tepsire fektettem őket, majd 200 fokos sütőben kb. 10 perc alatt pirosra sütöttem őket.

Legalább 4 tepsivel lett belőle. 



A másik tészta édes lett Tigriskeksz Kollégista Gurmantól.

17 dkg vaj
1 bögre cukor
2 bögre liszt
1/2 tk. szódabikarbóna
1 nagy tojás
2 ek. kakaó
1 narancs reszelt héja

A cukrot a puha vajjal krémesre kevertem, majd hozzáadtam a tojást, ezzel is simára vertem, majd apránként a szódabikarbónás lisztet is belekevertem.

Kettévettem a tésztát, egyik felébe először belereszeltem a narancsot és összedolgoztam, másikba pedig a kakaót kevertem bele.
Mindkét tésztát négyfelé osztottam és hurkákra nyújtottam, és egymásra pakoltam-lapítottam őket, és egy nagy hengert formáztam végül a csíkos tésztából.Alufóliába csomagolva egy éjszakát pihentettem a hűtőben.
Félcentis szeletekre vágtam és 200°-on kb. 10 perc alatt készre sütöttem.



Persze a kenyér sem maradhat ki:



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...