2013. január 2., szerda

Dani csupacsoki torta


Danikám idei tortája, azt mondta csokitortát szeretne, csupa csokit. No és kikötötte, hogy nekem kell készítenem. Történt ugyanis, hogy tavaly nem volt kedvem készíteni, így a helyi cukrászdából vettünk neki, iszonyat édes volt és no hát nem jött be neki. Ez volt az első bevonós tortám amivel próbálkoztam.
A tészta  Kiskukta receptje alapján készült.
Én a 4 tojásos lapot sütöttem meg a 26 cm-es tortalapomhoz.

200 g cukor+ 80 g a habba
350 g liszt (- 4 ek, mert kakaós lett)
1,5 dl olaj
1,5 dl tej
4 tojás
1 cs sütőpor
4 ek kakaó

A csokikrém valami isteni finom lett, igaz nem olcsó mulatság, már csak a vaj miatt sem, de megéri.
Ebből én a 6 tojásos változatot készítettem, hát lett bőven krémem, még nyalakodhattunk is.

6 tojás
300 g cukor (tehetünk hozzá vaníliát is, de nélküle is nagyon jó)
3 ek kakaó
150 g étcsoki
rum ízlés szerint
300 g vaj (nem margarin)

A tetejére vettem Dr.Oetker nyújtható cukormázát, nem volt nehéz vele dolgozni, de nem is lett tökéletes a borítás, túl vékony lett. Legközelebb biztos marcipán lesz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...