2013. január 21., hétfő

Kocsonya

Kocsonyát készítettem, amíg hideg van. Ez nálunk felnőtt kaja, mert a gyerekek nem szeretik, bár az is igaz, hogy a Dani megkóstolta...



Került bele:
1.5 kg sertés köröm
kis darabcomb v. ha van akkor csülök
1 szép nagy sárgarépa
2 vöröshagyma héjastul
8 fokhagyma
1 tk. feketebors
5 szegfűbors
1 kis chili paprika
2 ek só

Az összes húst egy fazékba tesszük (az enyém 6.5 literes, kellene egy nagyobb..). Felöntjük vízzel és felforraljuk. Amikor felforrt leszedjük a habját, takarékra vesszük. Befűszerezzük, mehet bele a sárgarépa, a hagyma héjastul, a fokhagyma, a borsok, chili és a só.
Délben kezdtem főzni és  estig főt is, kb. 7 órát.
Hagytam kihűlni  reggelre meg is lett, leszedtem a zsírját, felmelegítettem, leszűrtem, tányérokban szétosztottam, mehet ki a hidegre.
Ebédre már ehettünk is belőle, friss ropogós kenyérrel az igazi :)




Amit nem tennék: tettem bele egy kis darab füstölt húst, mert valahol az olvastam hogy finomabb lesz tőle. hát szerintem nem kell bele..de ez csak az én véleményem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...