2013. január 15., kedd

Kacsatepertő és sült kacsamáj

Most egy karácsony előtti sikerélményemet szeretném megosztani veletek!
Kaptunk anyósoméktól egy gyönyörű házi hízott kacsát, benne egy hatalmas májjal. Hmm. istenien nézett ki.
Feldaraboltuk a kacsát, ez volt a karácsonyi menünk, az aprólékból leves, a többiből sült lett.
Tepertőt és májat sütöttem, hát a tepertőm nem mindig sikerül, de most, isteni finom lett... :)

Kacsatepertő

A hájat feldaraboltam kb. 2*2 cm kockákra és alacsony hőfokon kisütöttem. A végén amikor már szép lett a színe löttyintettem bele egy kis tejet, gyorsan lefedtem (mert nagyon köpköd).
Kiszedtem és hűlhetett egy kicsikét, no nem sokat ,mert mindenki rászabadult, sokáig nem húzta :)


Sült kacsamáj

Feldaraboltam a májat, beletettem a kicsit hűlt zsírba, beízesítettem tettem bele 1 szép fej hagymát félbevágva és 3 fokhagymát. kb. 25 percig sült. akkor jó, ha egy tűvel megszúrjuk már nem vérzik.
Kiszedtem egy jénainak az aljába rendeztem. A zsírt még tovább sütöttem amíg a víz elpárolgott belőle.
Aztán a májra szűrjük a zsírt, teljesen el kell fednie. Kihűlés után mehet a hűtőbe, dermedni.
Kenyérrel, hagymával kitűnő fogás válik belőle. 
De például a szilveszteri hidegtálamhoz is ebből használtam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...