2013. május 3., péntek

Hamburgerzsemle

Kisfiam imádja a hamburgert, készítettem neki házi zsemlét. Limaránál találtam rá (hol máshol :) ) a tökéletes receptre.



Hozzávalók:
2 dl langyos tej
2 ek. cukor
1 tk. só
40 g olaj
1 tojás
100 g joghurt
60 dkg liszt
2 dkg élesztő

1 tojás a kenéshez
szezámmag a szóráshoz



Elkészítés:
A hozzávalókból tésztát dagasztottam. Miután megkelt, lisztezett felületre borítottam és 9 egyforma, kb. 120 g-os darabba vágtam. Gömbölyítettem  majd megformázom a zsemléket, majd sütőpapírral bélelt tepsire tetem őket. Ismét duplájára kelesztettem, lekentem felvert tojással, megszórom szezámmaggal és 180 fokos sütőben kb. 18 percig sütöttem.

Limaránál van egy kis videó szuperul bemutatja, hogy kell formázni a zsemlét.

Sütés után, ha kihűlt vagy ha csak megmaradt, mert nem fogyott el, le lehet fagyasztani. 
Miután kivettük a mikróba téve pár perc után olyan mintha frissen sütöttük volna.



2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...