2013. május 16., csütörtök

Pizza, ahogyan mi szeretjük


Olyan sokszor van nálunk pizza, azt nem mondom, hogy hetente, de elég sűrűn. Viszont fényképezni sosincs rá időm,mert kész és már eszik is, mire észbe kapok elfogyott.
Mindenki szereti, bár Gergő még nem rajong érte, no de a többiek :)
Még keresem a tökéletes tésztát, egy ideig Jamie Oliver tésztáját készítettem, abba kell dara is, de valahogy nem volt tökéletes.
Most Limara tésztáját készítettem már másodszor, eddig bevált, bár egy picivel több vizet elbírt volna még.
No de majd legközelebb.

Pizzatészta

Hozzávalók:
60 dkg liszt (BL80)
3 ek. olaj
2 tk. só
1 ek. oregánó
3,3 dl víz
2 dkg élesztő
1 tk. cukor

A hozzávalókból bedagasztottam a tésztát, majd kelesztőtálban kelesztettem 2-2.5 órát. Szerintem 1.5 óra is elég lehet neki, de akkorra értünk haza.
4 felé osztottam, gömbölyítettem és 10 percig pihentettem még, aztán kör alakúra nyújtottam.
A pizzaformákat beszórtam rozsliszttel, ettől ropogósabb lesz az alja, ebbe tettem a tésztákat.
Meglocsoltam paradicsommártással 3-4 ek pizzánként, rá a feltét, sajt. 220°-on sütöm légkeverésen, amíg szépen megpirul.



Paradicsomszósz

Hozzávalók:
1 doboz paradicsom
4 gerezd fokhagyma
só, oregánó, bazsalikom
pici cukor

A hozzávalókat mixerbe tettem és összekevertem. Nem szoktam bajlódni a főzéssel, talán Stahl Juditnál olvastam egyszer, azóta így csinálom.

Feltétek:
No sok félét készítek, mindenki mást szeret:

Gyerekek:
sonka apróra szeletelve
kukorica
sajt
+ hagyma v. gomba a Daninak


Apa:
sonka
hagyma szeletek,
erőspaprika karikák /most jalapeno
sajt


Enyém:
sonka,
paradicsomkarika
cukkini karika (hagymával kissé megpároltam, lepirítottam)
sajt


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...