2013. szeptember 18., szerda

Zakuszka


Szívfájdalmam, hogy rajtam kívül senki nem szereti a padlizsánt.. Azért egy keveset csak készítettem.
Segítségül hívtam Hajnit és Zolit, kicsit variálva.



Hozzávalók:
1 kg padlizsán (3 db)
3 pritaminpaprika
3 tv paprika
3 dl paradicsomlé
3 vöröshagyma
1 dl olaj
2 ek cukor
só, bors, babérlevél



Elkészítés:
A padlizsánt és a paprikákat sütőben megsütöttem.
A vöröshagymát kevés olajjal mixerben aprítottam, majd a maradék olajjal feltettem dinsztelni.
A padlizsánok és paprikák héját lehúztam, magházát kiszedtem, majd a mixerben párszor átforgattam. Hozzáadtam a hagymához és együtt pároltam, majd felöntöttem a paradicsomlével (saját), ízesítettem sóval, borssal, babérlevéllel, cukorral.
Kb. 1.5 órát rotyogtattam. Vigyázat köpköd rendesen.
Kisebb üvegekbe töltöttem, tetejére olajat öntöttem, hogy lezárjam, majd mehetett a szárazdunsztba.

Ebből nekem 2 kis üveggel lett  + 1 tálka, amit már el is fogyasztottam.


2 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy elkészítetted és főleg, hogy ízlik is. Sajnos a köpködés minden főzésnél fennáll mivel vastag a massza.
    Padlizsán helyett lehet tenni gombát vagy előre megfőzött szemes babot hozzá, mindenik variáns finom.
    Hajni:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszike :) A babos variánssal szemezgetek még...hátha.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...