2013. szeptember 7., szombat

Juhtúrós sztrapacska

Igazi falusi étel... szerintem a sztrapacska ide tartozik. Igaz én gyerekkoromban nem ettem ilyesmit, anyu nem készített. Velem anyósom szerette meg ezt az ételt, ő pedig szintén az anyósától tanulta, aki Szabolcsban élt.


Hozzávalók:
800gr burgonya
2 tojás
500 gr liszt
1 tk só
400gr juhtúró
250 gr kolozsvári szalonna
2 dl tejfől


Elkészítés:
A megtisztított burgonyát lereszeltem, majd hozzá kevertem a tojást, sót és a lisztet (folyamatosan adagoltam) galuskatészta sűrűségűre. Nekem sűrűnek bizonyult ezért még 1 dl vizet is adtam hozzá.
A szalonnát apróra szeleteltem, majd ropogósra sütöttem, a pörcöket félretettem.
A galuskákat forrásban lévő sós vízbe szaggattam, majd hideg vízbe szűrtem és a szalonna zsírjába forgattam. A túróval rétegesen leraktam, majd tejföllel meglocsoltam a tetejét, rászórtam a pörcöket. 220°os sütőben 30 percig átsütöttem.

Igazán laktató étek  :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...