2013. október 30., szerda

Vasi pecsenye dödöllével

Egy szakácskönyvben találkoztam vele, gondoltam egy próbát megér. Finom laktató /túl laktató pecsenyét kaptunk. Legközelebb, csak salátával fogjuk enni :)



Hozzávalók: 
1 kg karaj szeletelve
só, bors,
3 gerezd fokhagyma
10 dkg liszt,
10 dkg zsemlemorzsa
3 tojás
2 burgonya (lereszelve)
vego (pálmaolaj) v. olaj

A karajszeleteket enyhén kiklopfoltam a sóztam, borsóztam, majd az átnyomott fokhagymával bedörzsöltem.
A tojásokat felvertem, sóztam, hozzákevertem a lereszelt burgonyát.
A szeleteket először lisztbe forgattam, aztán a tojásos masszába, végül a zsemlemorzsába. Ezt muszáj kézzel csinálni.. Forró vegoban/olajba aranybarnára sütöttem.
A maradék tojásos masszához reszeltem még 2 burgonyát, hozzá adtam a maradék zsemlemorzsát, egy marék petrezselyemzöldet, sóztam, borsóztam. Pogácsákat formáztam belőlük és ezt is kisütöttem.



Dödölle
Hozzávalók: 
1.2 kg burgonya
350 gr liszt
só,
3 db vöröshagyma
zsír v. olaj

A burgonyát sós vízben megfőztem, a fele vizet leöntöttem róla, (ha kell, visszaadagolhatjuk) burgonya nyomóval áttörtem, visszatettem a tűzhelyre és kanalanként adagoltam a lisztet, fakanállal kevergettem. Addig keverjük, míg elválik az edény falától. Kicsit hűlni hagytam. A hagymákat összevágtam, majd bő olajban kisütöttem, pirospaprikával megszórtam. Ennek az olajába mártottam a kanalat, miközben jénaiba szaggattam a dödöllét. 200°-os sütőben átsütöttem.

A pecsenyét a dödöllével és fokhagymás tejföllel tálaltam.
Nagyon laktató étel, így csak valami könnyű leves után kínáljuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...