2013. október 15., kedd

Tepertős pogácsa

Tepertős pogácsa lusta háziasszony módjára. Lehetne ez is a címe :)
Nem volt kedvem kenegetni a rétegek között a tepertőt, így belekevertem a tésztába. Szerintem egész laza, réteges tésztát kaptam, sőt még másnap is finom puha maradt. Próbáljátok ki megéri :)


Hozzávalók:
2.5 tej
25 gr. élesztő
csipet cukor
600 gr liszt
250 gr darált tepertő (nálam saját sütésű kacsatepertő)
1 tojás
2 ek  tejföl
1 ek só

lekenéshez: 1 tojás

Elkészítés:

0.5 dl langyos tejben a csipet cukorral felfuttattam az élesztőt. Keverőtálba tettem a lisztet, a megkelt élesztőt, majd hozzáadtam a tojást, tejfölt, darált tepertőt, sót, maradék tejet, könnyen gyúrható tésztát kaptam. Gép szépen kidolgozza, de utána nem árt még kézzel átgyúrni. Duplájára kelesztettem. (30-40 perc) Ujjnyi vastagságúra nyújtottam (2 cm), hajtogattam, (balról középre, majd jobbról is középre, illetve fentről középre és lentől is középre, kis duci tésztát kell kapnunk.)  20 percig pihenni hagytam. Ezt még 2x megismételtem, majd 2 cm vastagságúra nyújtottam, tetejét bevagdostam, kiszaggattam. Sütőpapíros tepsibe tettem, tetejüket lekenem a tojással 200°-os sütőben sütöttem 20 percig.
2.5 tepsinyi lett ebből az adagból.




2 megjegyzés:

  1. Egyik kedvenc pogácsám, bármikor megtudnám enni. Nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szió! Eddig nem így készítettem, de ez most nagyon etette magát :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...