2013. október 4., péntek

Házi májkrém


Végre kaptam a hentesnél kacshájat, már régóta terveztem, hogy sütök egy jó kis adaggal.
Végre lett egy adag tepertőm, két üveg kacsazsírom. Azoknak a készítését már leírtam egy előző posztban. Aztán még fokoztam az ízeket vettem hozzá csirkemájat (kacsát nem kaptam). Lett is belőle kétféle finomságom.



Hozzávalói:
500ml kacsazsír
500gr kisült csirkemáj
só, bors
1 vöröshagyma,
3gerezd fokhagyma
1 paprika



A májakat megtisztítottam, félbe vágtam, sóztam, borsóztam. A maradék kisült zsírban a hagymával, fokhagymával és paprikával megsütöttem. Akkor jó, ha megszúrjuk, és nem vérzik.  A fele adag májat jénaiba tettem, leöntöttem a zsírral, hogy ellepje.


A másik feléből készült a májkrém. A kisült májakat (kb. 200 gr.) aprítóba tettem, megsóztam, borsóztam, hozzáadtam a vele sült hagymát, fokhagymát. Ráöntöttem ugyanannyi zsírt (200 ml), kikevertem, majd tálkába öntöttem.

Próbálkoztam már egyszer májkrém készítéssel, de valószínűleg túl sokféle fűszerrel próbálkozhattam, mert nem ízlett a gyermekeimnek. DE ez valami eszméletlen finom lett. Már csak a fele van meg, pedig csak reggel bontottam ki.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...