2013. október 17., csütörtök

Klasszikus pörkölt, nokedli, kovászos uborka...hmmm

Nálunk ez egy sűrűn előforduló étek! Azt nem mondom, hogy minden héten készítek, de havonta biztos van.
Hozzá finom savanyúság, uborkasaláta, vagy mint esetemben kovászos uborka és nem is kell más :)


Hozzávalók: 
1 kg lapocka
zsír/olaj
3 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
kis darab gyömbér
1 paradicsom
1 paprika
só, bors,
pirospaprika

Elkészítés:
A húst apró kockákra vágtam, (én nem szeretem a 2X2 cm- méretet kisebbre szoktam,) a vöröshagymát felkockáztam, majd a felolvasztott zsíron megdinszteltem. Félidőnél hozzá adtam a felkockázott paprikát, átnyomott foghagymát, gyömbért.. Lehúztam a „tűzről”, rászórtam a pirospaprikát, jól elkevertem, majd hozzáadtam a húst. Kevergetve pirítottam egy rövid ideig, sóztam, borsóztam, majd lefedtem és készre pároltam. 20 perc párolás után hozzáadtam a felkockázott (héjától megszabadított) paradicsomot is. Amennyiben szükséges vízzel pótolni kell, nehogy leégjen. Akkor jó, ha jó szaftos marad a pörkölt, nem szabad nagyon zsírjára sütni. Kb. 1-1 1/2 óráig főztem.


Nokedli
Hozzávalók:
500 kg liszt
2 tojás
só, víz

Elkészítés:
A lisztet a tojással, vízzel kikevertem, én nem szoktam túl keményre keverni, inkább a lazábbat szeretem. Forrásban lévő vízbe szaggattam őket. Amikor felforrt, feljöttek a víz felszínére leszűrtem.
Jénaiba tettem, pici olajjal elkevertem, hogy ne ragadjanak egybe.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...