2014. május 3., szombat

Moszkauer

Újabb Blogkóstoló következik, ez már a 16. játék. Ezúttal Vea irányította Fortuna kezét, így kaptam én Tortafüggő Mariszt kóstolásra.
Marisz nem volt ismeretlen számomra, már elég sokszor kaptam tőle jobbnál jobb tanácsokat.
Egészen ki is ment a fejemből, hogy blogot kéne kóstolnom, tegnap este estem neki receptet keresni ééés fél órán belül meg is volt a kiválasztottam. 


Imádom a Moszkauert. Igaz eddig csak cukrászdákban vettem/ettem. Éppen ideje volt saját kezűleg is elkészíteni!!!! Köszönöm Marisz isteni lett! Igaz annyit változtattam rajta, hogy nem dióval, hanem mandulával készült, de mondanom se kell nem rontott az ízhatásán. 

Hozzávalók:
70 g cukor
1 ek méz
100 g vaj
200 ml tejszín
200 g mandula/dió
50 g liszt
1 narancs reszelt héja
1 tábla tejcsokoládé


Elkészítés:
A mandulát késes aprítóban közepesen finomra aprítottam.
A cukrot, mézet, vajat és a tejszínt összemelegítettem, forráspontig hevítettem.
A masszába belekevertem a mandulát, lisztet, narancshéjat. Hűlni hagytam, majd kiskanállal sütőpapírral bélelt tepsire diónyi halmokat raktam. Nekem kissé folyós volt az állaga, de ha szükséges kanállal ellapogathatjuk. Előmelegített sütőben 170°-on 10-12 percig sütöttem. Sülhetett volna egy kicsit tovább is akkor roppanósabbak lettek volna...

Amikor kihűltek, olvasztott csokival megkentem a talpukat. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...