2013. február 6., szerda

Pirított hús hagymával és répával


Ezt a pirított húsételt már többször elkészítettem, először sertéshúsból, szűzpecsenyéből, most pedig csirkecomb filéből. Szerintem mind a kettő nagyon jó lett, páromnak a sertés, gyerekeknek a csirke ízlett jobban. Olyan kínai jellegű és mi imádjuk a kínai konyhát.  :)



Hozzávalók:
4 db. filézett csirkecomb
1 csokor újhagyma/ 1 póréhagyma
5 sárgarépa
2 ek. kristálycukor
0.5 dl. szójaszósz
1 ek. halszósz
olaj
só, bors,
keményítő (az enyém burgonya)

Elkészítés:
A combokat felszeletelem, befűszerezem sóval, borssal, majd beleforgatom a keményítőbe, kevés olajon megsütjük. Kanállak kiszedjük egy papírtörlőre, melegen tartjuk.
A sárgarépát ferdén, vékonyan, a hagymát nagyobb darabokra (pórét karikára) szeleteljük. A visszamaradt olajon meg karamellízaljuk a cukrot, ha világosbarna beletesszük a zöldségeket, először a répát, majd 1 perc múlva a hagymát is. Pár perc pirítás után ráöntjük a szójaszósz és kevés vizet. Ízesítjük a halszósszal. Esetleg visszatesszük a húst és összeforralhatjuk, de én ezt most kihagytam. A répa jó ha roppanós marad, nem szabad túlfőzni.

Rizs:
Hozzávalók:
1.5 csésze rizs (én esküszöm a Scotti rizsekre)
3 csésze víz
ételízesítő v. só
1 kis szál újhagyma (hosszába és félbe vágom)
1ek olaj

Elkészítés:
Felforrósítom az olajat, megfuttatom rajta a rizs, befűszerezem, mehet bele az újhagyma.
Felöntöm a vízzel, alacsony hőfokon lefedve főzöm kb. 20 percig.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...