2013. február 16., szombat

Kenyereim


Gondoltam készítek egy kenyeres összefoglalót képekkel, már igazán sokat készítettem, de nem szoktam feltenni őket, mert akkor hetente tehetnék 2 kenyeret a blogba, de minek…











Receptként a jól bevált kenyér jött be nekem és a családnak is.
Limara receptje.. picikét módosítva :

3 dl víz
2 csapott tk. só
2 ek. olaj
csipetnyi aszkorbinsav
2 ek. burgonyapehely
25 dkg öregtészta
50 dkg BL 80 liszt (Szabó malom lisztje)
1 dkg friss élesztő

A tésztát kenyérsütőgépben dagasztom, nyitott tetővel. Mikor kész, kissé átgyúrom, akkor jó, ha rugalmas, kelesztő tálba teszem. 20 perc után kissé átgyúrom, hagyom duplájára kelni, kb. 30 perc. Mikor szépen megkelt, enyhén lisztezett felületre borítom, kinyomkodom a levegőt belőle a kezemmel, megformázom, sütőpapírra teszem, letakarom, hagyom jó duplájára kelni, kb. 45 perc. Jénaiba papírostul beemelem, pengével bevágom, további 15 percig hagyom kelni, vagy míg a bevágások szétnyílnak.

A jénai tetejét belülről jól bespriccelem vízzel, előmelegített 220 sütőben kezdem sütni, 46 percig (nekem ennyi kell, de ez sütő függő), vagy míg a kívánt színt eléri, sütöm. Az utolsó 5-10 percre le lehet venni a tetőt, ekkor vastagabb lesz a kenyér héja.
Mikor kész rácsra teszem hűlni, hideg vízzel lespriccelem, cserepesedni kellene neki. Sajna nem minden esetben cserepes, bár az utóbbi időben sikerülnek :)

Próbálkoztam keverni tönkölyliszttel, teljes kiőrlésűvel, grahammel, de a családnak csak a fehérkenyérliszt jött be, annyit csalok, hogy az öregtésztát félfehérrel keverem be J








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...