2013. március 19., kedd

Rakott kel



Tegnapról megmaradt egy adag rizs, kaptam a zöldségesnél egy szép fej kelkáposztát, a fagyasztóban találtam egy adag darált húst. Nem kérdés mi készül belőle -->  rakott kel.

Hozzávalók:
1 fej kelkáposzta
1 fej vöröshagyma
500 gr darált hús
majoránna, bors, kömény, só
1 adag főtt rizs (kb. 15gr)
330 ml tejföl
2 tojás
só v. ételízesítő

Elkészítés:
Egy nagyobb lábosban vizet forralunk, sózzuk és beletesszük az egész fej kelkáposztát, megpároljuk. Közben kevés olajon megpároljuk a vöröshagymát, megszórtam pirospaprikával és a fűszerekkel. Hozzáadtam a darált húst, felöntöttem kb. 1.5 dl vízzel, hogy jó szaftos maradjon.
Amikor majdnem megfőtt a hús hozzáadtam a rizst.
Egy jénait kivajaztam, bele rendezgettem egy sor kellevelet, erre jött a húsos massza, majd rá egy sor kellevél. A tetejére tojással kikevert, kissé sózott tejfölt tettem. 
200-os előmelegített sütőben kb. 40 percig sütöttem.
Tejföllel tálalhatjuk.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...