2016. január 2., szombat

Diós töltött dagadó

Akkor maradjunk még mindig a szilveszternél.
Töltött dagadót szerettem volna készíteni, de nem a hagyományos módon.
Kicsit variáltam rajta, kedvesem szerint így lett tökéletes, receptet megőrizni.
A dagadót friss vágásból sikerült vásárolnom, a Kecskevilág jóvoltából. J


Hozzávalók
1-1.5 kg dagadó felszúrva
2 fej vöröshagyma
5 tojás
1 kis csokor petrezselyem
1 ek kakukkfű
1 zsemle
½ szelet rozskenyér
1 dl tejszín
1 dl tej
kurkuma
szerecsendió
bors
3 gerezd fokhagyma
+ kis marék pirított dió

Elkészítés
3 tojást megfőztem, majd lereszeltem.
A zsemlét és kenyeret apró kockákra vágtam, megpirítottam.
A tejet, tejszínt felforraltam, késhegynyi kurkumával reszelt szerecsendióval, sóval, borssal fűszereztem. Ráöntöttem a zsemlére, hagytam beszívódni, néha átkevertem.
Az egyik vöröshagymát apróra vágtam és kevés zsiradékon megpároltam, a végén hozzáadtam az összenyomott fokhagymákat is. Hűlni hagytam.
A maradék két tojást kettéválasztottam, a fehérjéket félig felvertem. A másik vöröshagymát is apróra vágtam.
Egy tálban a főtt reszelt tojást, átnyomkodott zsemlét, vöröshagymákat, zöldfűszereket, tojássárgákat, felvert tojásfehérjét alaposan összekevertem.
Kicsit lazának ítéltem a tölteléket, így pirítottam egy marék diót, majd aprítóban összedaráltam. Ezt is hozzáadtam a töltelékemhez.
A dagadót kívül-belül bedörzsöltem sóval, borssal, megtöltöttem a töltelékkel, hústűkkel rögzítettem.
Egy kevés zsiradékot felforrósítottam a fém sütőedényemben, átsütöttem a dagadó két oldalát.
A sütőt 180°-ra előmelegítettem és 40 percig sütöttem. Megfordítottam, feljebb vettem a hőfokot és szép pirosra sütöttem. Néha meglocsolgattam.
Egy kis plusz:
Volt egy darabka maradék csirkemellem, laposra elterítettem sóztam, borsóztam és ráhalmoztam a maradék tölteléket. Jénaiban 40 perc alatt megsütöttem.
Lencsesalátával és franciasalátával tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...