2016. január 4., hétfő

Palócleves

Szilveszter után egy kis karácsony....
Mindig is imádtam a palóclevest, talán egy Gundel szakácskönyvben olvastam róla először?!
Szereti a családom, karácsonykor szinte kötelező résztvevője az ünnepi menünek.
Igazán friss borjúhúshoz jutottunk karácsony előtt, mi más készíthető belőle?! Nem is volt kérdés..
Megbolondítottam egy kis pirospaprikával, no de nem ám akármilyen paprikával...
Na szóval a párom rá van kattanva a chilikre, találtam neki egy Sárréti Chilifarm nevű "céget". Náluk lehet kapni füstölt fűszerpaprikát, azt tettem a levesbe... Elmondani nem lehet mennyit dobott az ételen. Az illata, íze...minden tökéletes lett.


Hozzávalók:
800 g borjú lapocka
2 fej vöröshagyma
2 ek zsiradék
2 gerezd fokhagyma
300 g burgonya
250 g zöldbab
2 tk füstös pirospaprika
1/2 tk őrölt kömény
2 babérlevél
só, bors
1/2 csésze tejföl
2 ek liszt


A lapockát alaposan megtisztítottam, majd 1 centis kockákra vágtam fel.
A vöröshagymát felaprítottam, a zsiradékon aranysárgára pirítottam, rászórtam a pirospaprikát.
Beletettem a húst, sóztam, borsóztam, rányomtam a fokhagymát, hozzáadtam a babérlevelet, köményt, picit lepirítottam, majd felöntöttem 2 csésze vízzel. Lassú tűzön párolni hagytam fedő alatt, vizet folyamatosan pótolni kell. Amikor már majdnem puha, hozzáadtam a kis kockákra vágott burgonyát és annyi vizet, hogy leves sűrűsége legyen. 10 perc múlva beletettem a fagyasztott zöldbabot. A végén behabartam a lisztes tejföllel.
Húúú.. még leírni is étvágygerjesztő volt. Kár hogy elfogyott :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...