2015. szeptember 15., kedd

Fahéjas szilvás szelet egy kis kardamommal..

Blogkóstoltam... A 24. blogkóstoló alkalmából,
ezúttal Melinda, aki a Habverő és fakanálblogot vezeti sorsolta ki a páromként Ildikót.
Ildikó a Akokildi tortái és…. blog háziasszonya. 
Felköthetem a gatyámat, mert jobbnál-jobb tortákba botlottam.
Mivel mindenképpen vmi szilvás sütit szerettem volna készíteni, így maradtam ennél a fahéjas szilvás szeletnél.
Nem bántam meg J

Hozzávalók:
600g szilva
450g liszt
150g porcukor
6 tojás
150g kristálycukor
1 tk fahéj
3 kardamom mozsárban összetört magjai
1 citrom reszelt héja
150g vaj
1,25 dl tej
csipet só
1 ek házi vaníliás cukor
1 csomag sütőpor
1 ek rum

Elkészítés:
A szilvákat megmostam, majd 6 kis szeletkét vágtam belőlük, megszórtam fahéjjal és kardamommal.
A vajat kikevertem a por és vaníliás cukorral, majd hozzáadtam a citromhéjat és a sót.
A tojásokat ketté választottam, a sárgájákat egyesével hozzákevertem a vajas masszához.
Végül a sütőporral elkevert lisztet is hozzáadtam a tejjel váltakozva.
Ezután felvertem a tojásfehérjéket félkeményre, majd a cukorral felvertem, míg a cukor elkeveredett. (nem szabad teljesen keményre verni)
Sütőpapírral kibélelt tepsibe borítottam, majd a fahéjas, kardamomos szilvaszeletekkel kiraktam.
45 percig sütöttem 180°-ra előmelegített sütőben.
Fahéjas porcukorral tálalható is.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...