2014. október 23., csütörtök

Tiramisu, ahogy én szeretem

 Sok idő eltelt a legutóbbi írásom óta, de egyszerűen sem időm, sem kedvem nem volt írni. Főznöm persze kellett, néha még fotóztam is.. de az hogy ide üljek a gép elé már nem ment. Sokáig gondolkodtam mi lehetne az a recept, amivel vissza térhetek hosszúra nyúlt blogszünetem után.
Mi mással, mint a kihagyhatatlan tiramisu receptjével, nem is értem miért nem szerepel még a blogomon.
Egy nagyon egyszerű receptet használok, már évek óta. A Szarvasi mascarpone dobozáról való. Egyszerű és nagyszerű.
Mindig nagy adagot készítek, mert sokan vagyunk rá, de lehet felezni a hozzávalókat.


Hozzávalók:
6 tojás
6 ek cukor
1 ek vanília kivonat
1 ek rum aroma
500 g mascarpone
2 dl kávé
2 dl tej
1 nagy csomag babapiskóta
kakaópor


Elkészítés:
A tojásokat ketté választottam, a sárgáját habosra kevertem 4 ek cukorral, vanília kivonattal, majd hozzákevertem a mascarponét és a rumot.
A tojásfehérjéket felvertem 2 ek cukorral, majd összeforgattam a két krémet.
A kávéból és tejből tejeskávé lett ebbe mártogattam a babapiskótákat.

Jöhet az összeállítás:
Egy sor kávéban megmerített babapiskótára ráhalmoztam a krém 1/3-át, megszórtam kakaóval, majd jöhetett újra a babapiskóta. Nekem három réteg szokott kijönni. A felső mindenképpen krém legyen, a végén megszóróm kakaóval. Mehet a hűtőbe pár órára, aztán a pocakunkba.
Ez az a sütemény/édesség amire senki nem szokott nemet mondani…kivéve az én kékszemű angyalkám J


1 megjegyzés:

  1. Egy örök kedvenccel visszatérni, ez igen! :-) Mi is imádjuk minden formában.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...