2014. október 27., hétfő

Chilis vörös lencseleves csicseriborsóval

Hoztam nektek egy ütősen finom indiai lencselevest, nem is akármilyent.. vörös lencse.
Nem kell áztatni és cirka fél óra alatt kész is van. Aki nem szereti, kihagyhatja belőle a chilit, bár szerintem kell az bele. Mi még a tálalásnál tettünk bele egy kis harissa szószt is. 
Hm…. az ize…magáért beszél. 


Hozzávalók:
200 g vörös lencse
2 tk római kömény
1 kis chili
1 ek olivaolaj
1 fej lilahagyma
1 konzerv paradicsom (400 g)
800-1000 ml húsleves/víz
½ konzerv csicseriborsó (200 g)
4 ek joghurt


Elkészítés:

Felaprítottam a hagymát és a chilit. Szárazon megpirítottam a római köményt, majd hozzáadtam az olivaolajat, a hagymát és a chilit. Pár perc párolás után beleöntöttem a vörös lencsét. majd a paradicsomot és a vizet. Felforraltam sóval, borssal ízesítettem. kb. 20 perc alatt megpuhult a lencse, ekkor bot mixerrel átturmixoltam, de nem teljesen selymesre, inkább darabosra. Beleöntöttem a csicseriborsót (leszűrve) és a joghurtot, átrottyantottam és már kész is.
Harissa szósszal ízesítettünk még rajta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...