2013. november 12., kedd

Sült libacomb dzsemes lilakáposztával, tört burgonyával.

A hentesnél jártam és rám mosolygott a pultból a libacomb. Nem tudtam neki ellenállni. Eddig még sosem készítettem, valahogy kimaradt. Nem csak az ára miatt, (mert jó drága) inkább kacsa párti vagyok.
Mivel Márton napja volt és, a népi hagyomány is ez:
„Aki Márton napon libát nem eszik, egész évben éhezik!”
Rászántam magam, mi már nem fogunk éhezni J


Libacomb
Hozzávalók:
2 libacomb
só, bors, majoranna
1 dl víz
2 fej vöröshagyma
4 gerezd fokhagyma

A libacombokat ahol vastagabb a háj rajta beirdaltam, majd sóztam, borsóztam és jól bedörzsöltem majorannával. 1 éjszakát állni hagytam. Másnap forró serpenyőben a bőrős oldalával lefelé átsütöttem, majd 1-2 percig a másik oldalát is átsütöttem. Jénai tálba tettem, majd köré vágtam a vöröshagymákat és fokhagyma gerezdeket, rálocsoltam a vizet és 150°-on 1.5- 2 órán keresztül lefóliázva sütöttem. Miután jól átsültnek minősítettem, felvettem a sütőt 200°-ra és ropogásra sütöttem a bőrét. Hármunknak bőven elég volt ez a mennyiség vacsira.
Tört burgonyával és lilakáposztával tálaltam.
Finom omlósra sikerült készíteni, de inkább maradok a kacsánál.



Lilakáposzta dzsemmel
Hozzávalók:
1 fej vöröshagyma szálasra vágva
800 gr lilakáposzta vékonyra reszelve
2 alma
2 ek libazsír
1 ek fahéj
só, bors
2 dl almalé
1dl amarénalé (vörösborral helyettesíthető)

A lilakáposztát lereszeltem, besóztam, majd 2 órára (elég fél is) elfeledkeztem róla. A hagymát szálasra vágtam, majd a libazsíron átpároltam. Ráraktam a kicsavart káposztát, sóztam borsóztam, átpirítottam, hozzáadtam az almát, amit vékony cikkekre vágtam, majd felöntöttem az almalével. Hozzáadtam a lekvárt, fahéjat, az amaréna meggy levét és készre pároltam. Aki édesebbre szereti, tehet még hozzá cukrot, de a dzsem eleget édesített rajta. 1 órán keresztül pároltam, jó puha lett, nem roppanós.
Nézelődtem és Dallacucina-nál találtam egy dzsemes lilakáposztás receptet, abból alakítottam ki a saját verziómat. Igazán fenséges lett. 
A párom, aki nem túlzottan szereti a lilakáposztát, azt mondta mentsem el a receptet, mert Ez bejött neki is.


Hagymás tört burgonya
Hozzávalók:
800gr burgonya
2 fej vöröshagyma
só, bors
2 ek libazsír

A burgonyát meghámoztam, feldaraboltam, majd sós vízben megfőztem. Leszűrtem.

A hagymát apróra vágtam, majd a libazsíron megpirítottam, hozzáadtam a leszűrt burgonyát, átkevertem. Burgonyanyomóval kissé áttörtem, megpirítottam az alját, egy jó nagy tányért ráborítottam, majd hirtelen mozdulattal átfordítottam a serpenyőből a burgonyát. Vissza csúsztattam a serpenyőbe és megsütöttem a másik oldalát is. 4 felé vágtam, úgy tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...