2013. augusztus 26., hétfő

Kakaós, fahéjas csiga


Barbinál találtam erre a csiga receptre, aki Vicuskánál találta, nagyon megtetszett, így ki is próbáltam.
Extra fini lett. Az egyik felét aznap, a másik felét másnap készítettem el, mind a két alkalommal jól sikerült. Szépen lehetett dolgozni a tésztával. A gyerekek nagyon örültek neki, az első adag nagyonnn gyorsan elfogyott.


Hozzávalók:
500ml tejtermék (nálam 1 nagy doboz tejföl és a többi tej)
4 tojás
200 g olvasztott vaj
2 kk só
10-15 evőkanál cukor
50 gr friss élesztő
1 kg liszt + 3-4 evőkanál

2ek porcukor + 1ek kakaó
2ek porcukor + 1ek fahéj


Elkészítés:
Kikevertem a tojásokat a cukorral, sóval, majd tejet és vajat is hozzákevertem. Az élesztőt pici tejben cukorral felfutattam és a liszttel együtt a keverékhez adtam.
Bedagasztottam, a tészta kicsit ragadós és lágy lett, de ilyennek is kellett lennie, majd liszttel meghintettem, és letakarva hűtőbe tettem.
Az első adagot már 3 óra múlva lehet használni, de akár következő nap este is megsüthető, semmi baja nem lesz.
A hűtőből kivéve, lisztezett felületen átgyúrtam, 2 felé vettem, a felét visszatettem a hűtőbe.
A másik felét is 2 felé vettem, cipóformára igazítottam és letakarva hagytam pihenni 20 percet.
A kinyújtott tésztát megkentem olvasztott vajjal és megszórtam porcukros kakaóval.  A másik tésztát pedig a fahéjas porcukorral.
Rudakká tekertem, majd felszeleteltem 3cm darabokra.
A sütőpapiros tepsin, 30 percig keltek, majd tojássárgával lekentem.

190°-os sütőben aranyszínűre sütjük. kb. 20 perc kellett neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...