2015. november 16., hétfő

Isler

Az mondta az én drágám, hogy igazán készíthetnék neki Islert. Gondoltam meglepem, keresgélni kezdtem bevált recept után, és Jankánál találtam is egy kedvemre valót.
Nem változtattam a recepten ez alkalommal semmi.
Húúú, ha ettetek még igazán kívánatos finomságot, hát ez az.
Nem készítettem óriásira, kisebb tallérok lettek, csak úgy etették magukat.
Sőt a lánykám, aki köztudott, hogy nem eszi meg a lekvárt, több szeletke sütikét is eltüntetett.
Karácsonyra tuti készítek még.
Egyből dupláztam a hozzávalók arányát, mert nálunk aztán fogynak a sütikék.

Hozzávalók
600 g liszt
160 g pörkölt, darált dió
300 g vaj
100 g zsír
200 g porcukor
1 csipet só

eper lekvár

300 g étcsokoládé
3 ek olaj
Elkészítés:
A diót megpirítottam, majd aprítóban összezúztam.
A liszthez adtam a darált diót, a hideg zsiradékot, a porcukrot és egy csipet sót.
Amikor össze áll a tészta fóliába tettem és hűtőben pihentettem 2 órát.
A tésztát kétfelé vettem, egyik felét visszatettem a hűtőbe. A másik felét átgyúrtam, majd enyhén lisztezett deszkán kinyújtottam kb. 3 mm vékonyra és pohár segítségével kiszaggattam.
A köröket sütőpapíros tepsire rakosgattam és 170°-on légkeveréssel sütöttem kb. 10 percig.
Tepsin hagytam kihűlni, majd lekvárral egymáshoz tapasztottam őket.
A tészta másik felével ugyan így jártam el.
A csokit olajjal gőz fölött megolvasztottam, majd spatula segítségével rácsorgattam-kenegettem a tetejükre.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...