2015. november 19., csütörtök

Diós csokoládés sütemény


Már megint csokoládés, de hát ezt kért az én kicsi fiam. :)
Gergő napra az oviba készült, ez a csokis-diós szelet.
Nagyon ízlett a gyerekeknek, sőt Gergő egyenesen imádta.
Legközelebb is biztosan elkészül.
Gyorsan kész van, pikk-pakk szeletke.


Hozzávalók:
130 g pirított dió
75 g étcsokoládé
200 g cukor
200 g vaj
3 tojás
100 ml tej
1 csipet só
200 g liszt
1,5 tk sütőpor

125 g étcsokoládé
50 g pirított dió


Elkészítés:
Az egész diókat megpirítottam serpenyőben, majd aprítóban daráltam.
Kivettem belőle a tetejére szánt mennyiséget, majd hozzáadtam a darabolt csokoládét és 100 g cukrot, összeforgattam.
Keverőtálban a cukrot, tojást, vajat elkevertem, majd hozzá adtam a maradék hozzávalókat. Kikevertem, majd sütőpapíros nagy tepsibe simítottam.
Amennyiben magasabb piskótát szeretnénk, lehet kisebb tepsibe is sütni. Nekem most apró falatkák voltak a célom.
180°-os előmelegített sütőben 35 percig sütöttem, rácsra téve kicsit hűlni hagytam, majd lehúztam róla a sütőpapírt.
Felszeleteltem apró kockákra, kissé széthúztam őket.
A csokoládét a bevonáshoz felolvasztottam, majd ráöntöttem a piskóta tetejére, úgy hogy kissé lefolyhasson az oldalukra is.
Megszórtam aprított dióval és már ehettük is.




2 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...