2013. augusztus 28., szerda

Szilvás gombóc


Egy új receptet próbáltam ki, Gabi tette közkincsé ő hogyan készíti, egyszerű és nagyszerű. Nekünk kapásból a dupláját készítettem, annak is adtam meg a receptjét.


Hozzávalók:
1 kg pucolt krumpli
360gr liszt
diónyi vaj

20 szem szilva
fahéj, porcukor

200 g zsemlemorzsa
2 ek vaj
porcukor


A krumplit megfőztem sós vízben, leszűrtem, krumplinyomóval összetörtem a vajat hozzákevertem. Géppel összedagasztottam.
Közben egy serpenyőben az olajon aranybarnára pirítottam a zsemlemorzsát.
Lisztezett deszkán hengert formáltam belőle, felszeltem, majd a közepébe rejtettem a fahéjas, cukros szilvát, közepes gombócokat formáztam belőlük.
Sós lobogó forró vízben kifőztem őket, amikor feljöttek a víz felszínére még 3 percig hagytam főni és már ki is szedtem. Pirított morzsába forgattam őket, porcukorral megszórtam és már ehettük is.

 Finom kis gombócok lettek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...